SUPER CENA w Sklep.mVet.pl

Czy wiesz, że...?
W przypadku leczenia otyłości trening w bieżni wodnej daje zbawienny rezultat.
  • Psy otyłe niechętnie się poruszają, gdyż nadmiar tkanki tłuszczowej powoduje, że jest im ciężko - obciążone są wszystkie stawy oraz mięśnie. Zwierzę wykonuje tylko niezbędne ruchy, co powoduje, iż nie jest w stanie spalić przyjmowanych podczas posiłków kalorii - w efekcie tyje jeszcze bardziej.
  • Bieżnia wodna pozwala przerwać to "błędne koło". Pies zanurzony w wodzie jest znacznie lżejszy (dźwiga jedynie ok 15% swej masy ciała), dzięki czemu łatwiej i chętniej się porusza. Siła wyporu wody jest zbawienna dla stawów - gdyż nie są one tak obciążone i mogą prawidłowo pracować, oraz dla mięśni - które znów mogą wykonywać pracę i ulegać wzmocnieniu.

Chcesz wiedzieć więcej - kliknij  --> TUTAJ:
Bieżnia wodna z Michałkiem
Zaprzyjaźnione lecznice

Coroczne badanie profilaktyczne
może zapobiec
chorobom Twojego zwierzęcia

KONTROLA ZAGROŻEŃ DLA ZDROWIA KOTÓW

Drogi moczowo-płciowe i choroby układu rozrodczego
Zakażenie pęcherza moczowego oraz zablokowanie drożności dróg moczowych przez kamienie, to choroby występujące stosunkowo często u kotów. Dlatego konieczne jest odpowiednio wczesne ich wykrywanie i wprowadzenie odpowiedniej diety.

Choroby wewnętrzne
Wczesne wykrywanie chorób wewnętrznych ma podstawowe znaczenie dla ograniczenia ich wtórnych skutków dla ważnych
narządów organizmu zwierzęcia.

Nadwaga i otyłość
Koty domowe prowadzą zwykle leżący tryb życia. Przyznajemy, że grubsze koty początkowo bywają zabawne, ale kończy się to w momencie, w którym nadwaga zaczyna pogarszać stan ich zdrowia. Obecnie fachowe doradztwo weterynaryjne oraz dostępność wielu smacznych diet odchudzających znacznie ograniczają i pozwalają na utzymanie kota w dobrej kondycji, nie pozbawiając go radości życia.

Choroby zębów i dziąseł
Zapobieganie chorobom dziąseł jest niezwykle istotne. Wczesne wykrywanie i leczenie nadżerek pomaga uniknąć dotkliwego bólu w jamie ustnej. Regularne zabiegi higieniczne wykonywane w gabinecie weterynaryjnym są tak samo ważne dla kotów, jak wizyty u stomatologa dla ludzi.

Zapalenie stawów
Wśród kotów zapalenie stawów było niegdyś bardzo rzadko spotykane. Jednak wraz z dostępnością opieki weterynaryjnej koty zaczęły żyć znacznie dłużej, a choroba zaczęła występować powszechnie. Dziś nowoczesne leki i nowe strategie terapeutyczne pozwalają kotom na utrzymanie aktywności nawet w bardzo późnym wieku.

Problemy behawioralne
Kot jest zwierzęciem o skomplikowanej osobowości i wiele występujących u niego chorób ma podłoże psychologiczne. To prawdziwe wyzwanie dla każdego lekarza weterynarii. W przypadku pojawienia się nieznanych dotąd objawów warto zasięgnąć fachowej porady.

wróć do strony: Coroczne badania profilaktyczne