SUPER CENA w Sklep.mVet.pl

Czy wiesz, że...?
Podczas rehabilitacji psów z problemami ortopedycznymi i neurologicznymi na zwierzę działa siła wyporu wody, co powoduje, iż dźwiga ono jedynie około 15% swej masy ciała, w związku z czym łatwiej jest mu się poruszać.
  • Osłabione mięśnie i stawy dźwigają mniej i mogą bez bólu i dyskomfortu wykonywać swoją pracę, powracając przy tym do dawnej sprawności i dobrej formy.
  • Dużą rolę odgrywa również temperatura wody, która jest w zakresie komfortu termicznego zwierzęcia (ok. 35st C).
  • Ciepło wody rozgrzewa mięśnie, stawy i nerwy, powodując lepszy dopływ krwi w wyniku rozszerzania się naczyń krwionośnych. To z kolei powoduje lepsze dotlenienie mięśni i stawów, przyspieszając proces rehabilitacji.

Chcesz wiedzieć więcej - kliknij  --> TUTAJ:
Bieżnia wodna z Michałkiem
Zaprzyjaźnione lecznice

Coroczne badanie profilaktyczne
może zapobiec
chorobom Twojego zwierzęcia

KONTROLA ZAGROŻEŃ DLA ZDROWIA KOTÓW

Drogi moczowo-płciowe i choroby układu rozrodczego
Zakażenie pęcherza moczowego oraz zablokowanie drożności dróg moczowych przez kamienie, to choroby występujące stosunkowo często u kotów. Dlatego konieczne jest odpowiednio wczesne ich wykrywanie i wprowadzenie odpowiedniej diety.

Choroby wewnętrzne
Wczesne wykrywanie chorób wewnętrznych ma podstawowe znaczenie dla ograniczenia ich wtórnych skutków dla ważnych
narządów organizmu zwierzęcia.

Nadwaga i otyłość
Koty domowe prowadzą zwykle leżący tryb życia. Przyznajemy, że grubsze koty początkowo bywają zabawne, ale kończy się to w momencie, w którym nadwaga zaczyna pogarszać stan ich zdrowia. Obecnie fachowe doradztwo weterynaryjne oraz dostępność wielu smacznych diet odchudzających znacznie ograniczają i pozwalają na utzymanie kota w dobrej kondycji, nie pozbawiając go radości życia.

Choroby zębów i dziąseł
Zapobieganie chorobom dziąseł jest niezwykle istotne. Wczesne wykrywanie i leczenie nadżerek pomaga uniknąć dotkliwego bólu w jamie ustnej. Regularne zabiegi higieniczne wykonywane w gabinecie weterynaryjnym są tak samo ważne dla kotów, jak wizyty u stomatologa dla ludzi.

Zapalenie stawów
Wśród kotów zapalenie stawów było niegdyś bardzo rzadko spotykane. Jednak wraz z dostępnością opieki weterynaryjnej koty zaczęły żyć znacznie dłużej, a choroba zaczęła występować powszechnie. Dziś nowoczesne leki i nowe strategie terapeutyczne pozwalają kotom na utrzymanie aktywności nawet w bardzo późnym wieku.

Problemy behawioralne
Kot jest zwierzęciem o skomplikowanej osobowości i wiele występujących u niego chorób ma podłoże psychologiczne. To prawdziwe wyzwanie dla każdego lekarza weterynarii. W przypadku pojawienia się nieznanych dotąd objawów warto zasięgnąć fachowej porady.

wróć do strony: Coroczne badania profilaktyczne